Midrimaal on õueala plaan
Millised taimed kasvavad meie õuealal? Mis meil õuealal veel on? Kõike seda asusid uurima 5-7a lapsed Midrimõmmide rühmast. Lihtsalt tavalist maketti meisterdada või plaani joonistada polnud põnev. Kuna robootika huvitab hetkel lapsi väga ja suur soov on Beebottidega tegutseda, otsustasime koos lastega kujutada õueala plaani Beeboti mängulauana. Vaatasime üheskoos veelkord kogu õueala üle ja uurisime, kus mis asub. Lapsed värvisid aluse ja kirjutasid taimede nimetused. Otsustasime, et plaanile kanname kõik õuealal kasvavad puud ja põõsad, lisaks atraktsioonid, et oleks parem orienteeruda. Tegime fotod kõikidest objektidest ja koos lastega paigutasime õigetesse kohtadesse. Nõnda valmiski ülisuur õueala kujutav mängualus. Looduse- ja tervisenädalal mõtlesid rühmaõpetajad oma laste oskustele ja võimetele vastava mängu Beebottidega. Mängualus liikus rühmast rühma ja lapsed mängisid õuealal orienteerumist Beebottide kaasabil. Samal ajal uuriti, kus kasvavad puud ja põõsad ning nimetati neid piltide abil. Beeboti mängud kogusime Midrirobo kausta.
NÄIDE:
NÄIDE:
Luunja lasteaed Midrimaa beeboti
memoriin
RühmMidrihobud
Laste vanus: 4-6a
Õpetaja: Maris Tee
Lõimitud valdkonnad: Mina ja keskkond, keel ja
kõne, matemaatika
Eesmärgid:
·
Laps tunneb lasteaia
õueala
·
Laps nimetab lasteaia
õueala objekte
·
Laps programmeerib bee-boti
ühe/kahe osalise käsklusega
Vahendid: Bee-bot, bee-botialusmatt õueala piltidega,
õueala atraktsioonide detailidega fotod.
Tegevus:
Õpetaja
alustab tegevust: „Beebot läheb õue! Aita tal leida lõbus tegevus meie
õuealal!“
Bee-bot alustab liikumist Midrihobude õue ukse
juurest. Fotod on maas, pilt all pool. Laps valib endale pildi. Vaatleb, mis
sellel on. Püüab meenutada, millise õueala atraktsiooni osaga on tegemist. Kui
laps leiab õige objekti, programmeerib ta beeboti liikuma selle atraktsiooni ruudule.
Järgmise lapse kord.
Kui kõik pildid on maast otsas, programmeerib viimane laps beeboti liikuma tagasi rühma ukse juurde. Beebot läheb tuppa tagasi.
Kui kõik pildid on maast otsas, programmeerib viimane laps beeboti liikuma tagasi rühma ukse juurde. Beebot läheb tuppa tagasi.
Kommentaarid
Postita kommentaar